Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

Πώς θα αποζημιωθούν από τον ΔΕΔΔΗΕ τα νοικοκυριά...


...που έμειναν χωρίς ρεύμα...

Με την ηλεκτροδότηση να έχει πλέον αποκατασταθεί (παρότι 100 περίπου νοικοκυριά στο Μαραθώνα και στο Κορωπί δεν έχουν ακόμα ρεύμα), Υπουργείο Ενέργειας και ΔΕΔΔΗΕ αναζητούν τρόπους να αποζημιωθούν όσοι καταναλωτές έμειναν στο σκοτάδι τις μέρες του χιονιά, αντιλαμβανόμενοι ότι...

η οργή των πολιτών είναι μεγάλη.

Ένα από τα επικρατέστερα, λοιπόν, σενάρια που ερευνούν το υπουργείο ΠΕΝ και ο ΔΕΔΔΗΕ είναι είτε ο μηδενισμός είτε η μείωση μέρους των ρυθμιζόμενων χρεώσεων στους λογαριασμούς των πληγέντων από την «Ελπίδα» καταναλωτών.

Η συγκεκριμένη χρέωση αφορά στη χρήση του «ελληνικού δικτύου διανομής». Είναι άγνωστο αν αυτή θα αφορά το διάστημα των τεσσάρων ημερών ή ενδεχομένως επεκταθεί για την κατανάλωση του Ιανουαρίου.

Τέτοια «αποζημίωση» είχε δοθεί και πέρυσι την περίοδο της επέλασης της «Μήδειας».

Η μείωση ή ο μηδενισμός της συγκεκριμένης χρέωσης σκοντάφτει στην αδυναμία εντοπισμού των περιπτώσεων στις οποίες διακόπηκε η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Κι αυτό γιατί τα νοικοκυριά ήταν διάσπαρτα στην Αττική και όχι σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή που ήταν πέρυσι με τη «Μήδεια».

Όπως και να έχει, το σενάριο αυτό της μείωσης ή του μηδενισμού της χρέωσης Ελληνικού Δικτύου Διανομής είναι ανοικτό για το υπουργείο ΠΕΝ.

Το ύψος της συγκεκριμένης χρέωσης ανέρχεται για μία κατανάλωση 1.100 kWh στο τετράμηνο περίπου στα 25 ευρώ.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει και σενάρια άμεσης οικονομικής αποζημίωσης με κάποιο εφάπαξ ποσό. Ωστόσο οι λύσεις αυτού του είδους έχουν δυσκολίες για τρεις λόγους:

1. Γιατί δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο που να προβλέπει τις αποζημιώσεις από τον ΔΕΔΔΗΕ στα πρότυπα της Αττικής Οδού.

2. Γιατί δεν μπορεί να καταγραφεί με σαφήνεια το εύρος της διάρκειας των διακοπών ρεύματος στη χαμηλή τάση. Από το μέρος δηλαδή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για τα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το σύστημα καταμέτρησης της κατανάλωσης είναι «τυφλό» καθώς το δίκτυο δεν είναι ψηφιοποιημένο. Δηλαδή ο ΔΕΔΔΗΕ δεν «βλέπει» ποιοι δεν έχουν ρεύμα, αφού δεν υπάρχει μία υποδομή καταγραφής σε πραγματικό χρόνο της κατανάλωσης ρεύματος.

3. Η μόνη δυνατότητα αποζημίωσης που υπάρχει είναι για την πρόκληση βλαβών σε ηλεκτρικές οικιακές συσκευές από την αυξομείωση της τάσης του ρεύματος (κοπή ουδετέρου σύμφωνα με την τεχνική ορολογία).

Θοδωρής Παναγούλης

news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου